søndag 21. november 2010

Snart hjemme!

Nå er det bare 9 dager til hjemreise! Og vi gleder oss :) Skal bli veldig deilig å få kjent og kjær kultur, språk og omstendigheter rundt oss igjen!

Uke 16 tror jeg :)

Nå er vi jo tre som tar fatt på hjemturen, og det er spennende. Er i uke 20 nå hvis jeg har forstått disse graviditetsukene riktig, og det betyr at jeg er halvveis allerede! Helt sprøtt å tenke på! De siste dagene har magen blitt skikkelig hard. Merket at den har forberedt seg på å vokse litt, og jeg ble faktisk veldig sliten de dagene den stramma til/vokste/ble hard... Er litt usikker på termene her ;)

"Prinsessedag" (Bildet er tatt av Hurdaljentene)

Ellers har vi vært veldig mye sammen med de herlige norske jentene som kom fra Hurdal i slutten av oktober. De skal være her og jobbe med Pró Viver fram til mars som del av et skoleår, og det er moro å kunne hjelpe med det vi kan, både i arbeidssammenheng og ellers. På bildet over var vi på Prinsessedag som Hurdaljentenes vertsmamma Josi spanderte på oss hvos vi fikk manikyr, og styling av hår og øyenbryn! Kjempekoselig :) (Nei, Ole-Henrik deltok ikke.. Han bare drakk kaffe og chilla :) )

I går var de og en gjeng fra menigheten de er med i på besøk hos oss og vi hadde det gøy med Guitar Hero, Uno og Yatzy - tro det eller ei, brasilianerne hadde aldri spilt Yatzy før!

Jeg har hamstra inn ny sminke siden det er så vanvittig mye billigere her nede! Har satt meg fore å ta tid til 'det lille ekstra' i hverdagen, og å lære meg nye sminketeknikker, og da er det greit med sminke som er god men billig! ;) Babyklær er også i hus - eller koffert ;) Og kanskje noen julegaver er i boks også? ;) Deilig å ha det unnagjort før desember syns jeg.. Da er det nemlig nok av andre ting som står på programmet, med tårevåte gjensyn, folk som vil ta på magen, legesjekker m.m... ;)

160 øyenskygger i alt *Yeey*


Noen matte øyenskygger med speil og rouge under

Heftige pigmentøyenskygger!

Billig mascara & dekkstift fra kjente merker <3

Base/Primer og "Facial Powder"

Knallgode eyelinere i hvitt, brunt, sølv og svart!

Våte glitter-eyelinere i ymse farger <3

Sminkekoster

Lipgloss som var fantastisk god å bruke & matchende lipliner i øverste del

Blank glitterlipgloss og hvitt "øyenskygge-glitter"

Trengte en ny sminkeveske til alle innkjøpene

Kjøpte 3 nye vesker til neglelakksamlingen min også (de til høyre), og den runde leopardveska hadde jeg fra før av..

Et par svamper er alltid greit å ha

Og fancy hårklyper til 3kr stykket er helt ålreit ;)

Kjenner jeg er veldig klar for Norge nå, og jeg gleder meg veldig til den norske vinteren med snø og frisk luft ++ :) Ikke at jeg klager på varmen her, for all del, men det har vel litt med graviditeten å gjøre tenker jeg.... ;)

Det var et lite livstegn fra meg/oss her nede.. Om 9 dager er vi på vei hjem til dere! <3

3 kommentarer:

Marielle Langstrand sa...

Hei Therese! Det er så koselig å lese hvordan dere har det der borte:) Håper vi snart kan møtes og arrangere en venne-/jentekveld som før i tiden:) Savner det! Hils masse til ektemannen din og stryk litt ekstra på magen! Husk at det lille nurket kan høre stemmen din:) Du kommer til å bli en strålende mor! Stor klem fra Marielle

Therese Annett sa...

Marielle! Så hyggelig å høre fra deg igjen :) Er absolutt med på en venne-/jentekveld! Blir kjempekoselig :) Hils André så mye, og så gleder vi oss alle tre til å se dere igjen ;) Stor klem!!

Christina sa...

Therese-mor:)

Tenkte på deg her om dagen! Hvordan har du det? Hvordan er hverdagen med stor mage og alt som følger med? Vi skulle absolutt tatt en cafe-tur i nærmeste framtid!? Såååå mye å ta igjen :)

God klem fra Christina:)